Czytaj więcej...Już 9 listopada 2024 o godz. 17:00 w Muzeum Historycznym w Sanoku…

„ROZMOWY NA POGRANICZU” – SPOTKANIE Z PROF. GRZEGORZEM HRYCIUKIEM

Muzeum Kresów w Lubaczowie, Wydawnictwo Libra PL, Muzeum Historyczne w Sanoku oraz Instytut Historii Uniwersytetu Rzeszowskiego serdecznie zapraszają na piąte z cyklu spotkań „Rozmowy na Pograniczu”. Gościem trzech kolejnych spotkań, zaplanowanych w dniach 8–10 listopada 2024 r. będzie prof. Grzegorz Hryciuk, który w trakcie każdej z rozmów opowie o swojej książce „Przesiedleńcy. Wielka epopeja Polaków, 1944–1946” (Wydawnictwo Literackie, 2023). Wstęp na spotkania jest wolny. W czasie ich trwania będzie można zakupić książkę w cenie promocyjnej wraz z autografem autora.

Harmonogram spotkań:
– piątek, 8 listopada, godz. 17, Księgarnia Wydawnictwa Libra PL, ul. Jagiellońska 12, Rzeszów, prowadzący: dr hab. Paweł Korzeniowski
– sobota, 9 listopada, godz. 17, Muzeum Historyczne w Sanoku, prowadzący: dr Hubert Ossadnik
– niedziela, 10 listopada, godz. 17, Zespół Cerkiewny w Radrużu, prowadzący: dr Piotr Olechowski

Spotkania z prof. Grzegorzem Hryciukiem odbędzie się w ramach cyklu pod nazwą „Rozmowy na Pograniczu”. W jego trakcie o Pograniczu, w kontekście Kresów dawnej Rzeczypospolitej, rozmawiamy z ludźmi, którzy zajmują się jego definiowaniem, portretowaniem, opisywaniem, którzy dostrzegają jego problemy i wartości. Którzy rozumieją lub starają się je zrozumieć. Z tymi, którzy przesuwają jego granice i niwelują je poprzez dzieła literackie, filmowe, działania społeczne i kulturalne. Chcemy rozmawiać i zapraszać ludzi i stąd i stamtąd. Z tego i z tamtego Pogranicza, a także z obszaru dawnych Kresów Rzeczypospolitej. Tutejszych i tamtejszych. Pisarzy i czytelników, aktorów i widzów, a przede wszystkim uczestników spotkań, dla których będą przyjeżdżali zaproszeni goście, książki, filmy, wystawy. Radruż, leżący od wieków i pokoleń na permanentnym Pograniczu, na styku kultur, jest gotowy na takie rozmowy od zawsze. Spotkania z wybranymi gośćmi odbywają się także w innych lokalizacjach na Podkarpaciu.

Wydawnictwo Literackie o książce „Przesiedleńcy. Wielka epopeja Polaków, 1944–1946”:

Przymusowe wysiedlenia Polaków ze Wschodu na Ziemie Zachodnie u schyłku II wojny światowej nie doczekały się dotąd popularnej monografii. Tego trudnego zadania podjął się Grzegorz Hryciuk, historyk związany z Uniwersytetem Wrocławskim, specjalizujący się w historii Europy Wschodniej. Na ponad sześciuset stronach analizuje i przywraca debacie publicznej obrosły uproszczeniami i mitami wątek, tak istotny dla zrozumienia dziejów i współczesności Europy Środkowo-Wschodniej.

„Przesiedleńcy” to poruszająca epopeja o blisko 800 tysiącach naszych przodków siłą wysiedlonych z południowo-wschodnich ziem Rzeczypospolitej na zachód Polski, na ziemie poniemieckie. To opowieść o exodusie, bezpowrotnie utraconym świecie i wojennej pożodze, o brutalnym rozstaniu z ukochaną małą ojczyzną i ciągnącej się tygodniami podróży przez Polskę w bydlęcych wagonach – zbudowana z faktów historycznych i osobistych wspomnień wysiedlonych. To również opowieść o mozolnie wznoszonych na niemieckich ruinach fundamentach polskiego uniwersum.

Tereny Ziem Zachodnich zamieszkuje dziś ponad 4,5 miliona przesiedleńców z Kresów i ich potomków. Książka wrocławskiego historyka przywraca pamięć o ich epopei, zapomnianej w wirze wielkiej historii.

Grzegorz Hryciuk – profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, badacz zagadnień narodowościowych Europy Środkowo-Wschodniej w XIX i XX w., historii Ukrainy, relacji polsko-ukraińskich w dwudziestym stuleciu, problematyki migracji przymusowych na obszarze Europy Wschodniej. Autor m.in. monografii „Polacy we Lwowie w latach 1939–1944. Życie codzienne”, współautor pracy „Masowe deportacje ludności w Związku Radzieckim”, a także współautor i redaktor atlasu „Wysiedlenia, wypędzenia, ucieczki 1939–1959. Atlas ziem Polski”.

Paweł Korzeniowski – profesor Uniwersytetu Rzeszowskiego, historyk, politolog, badacz szeroko rozumianej brytyjskiej historii wojskowej z naciskiem na XX wiek, a także polskiej sztuki wojennej w dwudziestoleciu międzywojennym. Od 2010 r. pracownik Instytutu Historii Uniwersytetu Rzeszowskiego, od 2013 r. pełni funkcję zastępcy dyrektora Instytutu. Autor monografii „Wojska pancerne i ich rola w pierwszym okresie II wojny światowej (1939–1941)”, „Flandria 1940” czy „Falklandy 1982” czy „Gallipoli. Działania wojsk Ententy na półwyspie Gallipoli w 1915 roku”.

Hubert Ossadnik – historyk, doktor nauk humanistycznych, regionalista, kustosz dyplomowany Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku, autor licznych publikacji. W obszarze jego zainteresowań znajdują się kwestie mniejszości narodowych, grup etnograficznych historycznej Ziemi Sanockiej, pograniczy etnicznych, etnograficznych i kulturowych południowo-wschodniej Polski oraz zagadnienia związane z teorią skansenowską i historią muzeów skansenowskich w Polsce.

Piotr Olechowski – historyk, nauczyciel akademicki, dr nauk humanistycznych. Absolwent studiów historycznych na uniwersytetach w Szczecinie i Rzeszowie. Naczelnik Wydziału ds. Badań nad stratami wojennymi Instytutu Strat Wojennych im. Jana Karskiego w Warszawie, adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Autor monografii „Stosunki polsko-ukraińskie we Lwowie w świetle wspomnień 1918–1939”, „W cieniu dwóch totalitaryzmów. Życie codzienne na ziemi stanisławowskiej 1939–1944”, „Agonia Polaków we Lwowie 1944–1959” oraz kilkudziesięciu tekstów naukowych w językach polskim, rosyjskim i ukraińskim. Zainteresowania naukowe obejmują położenie Polaków w ZSRR, sowietyzację dawnych ziem wschodnich II RP, dzieje polskiej dyplomacji w ZSRR i granicy polsko-radzieckiej oraz działalność radzieckich służb specjalnych i sądownictwa.

Program spotkań autorskich „Rozmowy na Pograniczu” dofinansowano ze środków Województwa Podkarpackiego.

Dodatkowych informacji na temat wydarzenia udzieli:

Robert Gmiterek, koordynator cyklu „Rozmowy na Pograniczu”: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 693 883 584

 

Czytaj więcej...Muzeum Historyczne w Sanoku
serdecznie zaprasza na wykład

  1. Rafała Antoszczuka OFMConv

BŁOGOSŁAWIONY JAKUB STRZEMIĘ W SZTUCE

Zamek Królewski w Sanoku, Sala Gobelinowa,
19 stycznia 2024, godz. 17:00

 

 

 

 

 

Czytaj więcej...Muzeum Historyczne w Sanoku
zaprasza na wykład
dr. hab. Tomasza Balbusa
Naczelnika Oddziałowego Archiwum IPN we Wrocławiu

O. TADEUSZ ANDRZEJ DEPTUCH (1919–2015).
FRANCISZKANIN W SŁUŻBIE POLSKI PODZIEMNEJ

7 listopada 2023 r., godz. 17:00
w Sali Gobelinowej
w podziemiach Zamku Królewskiego w Sanoku

 

 

 

 

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI MUZEUM HISTORYCZNEGO W SANOKU

Muzeum Historyczne w Sanoku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Muzeum Historyczne w Sanoku.

• Data publikacji strony internetowej: 2012-10-19
• Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2017-10-03

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

nie ma napisów dla osób głuchych w części filmów

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

• Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-01
• Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-01
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

• Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Joanna Przybyła.
• E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• Telefon: +48134641366

Każdy ma prawo:

• zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

• dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
• wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
• wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

• Organ nadzorujący: Dyrektor

"Nazwa organu odwoławczego" oświadcza, że każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek z ekspozycjami zamkowymi ma niewielkie bariery architektoniczne. Budynek z windą. Oznaczenia wizualne planu budynku.

 

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja dostępności Muzeum Historyczne w Sanoku

Muzeum Historyczne w Sanoku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Muzeum Historyczne w Sanoku.

• Data publikacji strony internetowej: 2012-10-19
• Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-01

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

nie ma napisów dla osób głuchych w części filmów

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

• Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-01
• Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-01
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

• Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Joanna Przybyła.
• E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• Telefon: +48134641366

Każdy ma prawo:

• zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

• dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
• wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
• wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

• Organ nadzorujący: Dyrektor

"Nazwa organu odwoławczego" oświadcza, że każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek z ekspozycjami zamkowymi ma niewielkie bariery architektoniczne. Budynek z windą. Oznaczenia wizualne planu budynku.

Czytaj więcej...Instytut Pamięci Narodowej Oddział w Rzeszowie
oraz Muzeum Historyczne w Sanoku

zapraszają na konferencję popularnonaukową

STRUKTURY I DZIAŁALNOŚĆ ZWZ-AK NA RZESZOWSZCZYŹNIE W LATACH 1939-1945

10 – 11 lutego 2022 r.
Sala Gobelinowa w podziemiach Zamku Królewskiego w Sanoku

 

 

 

 

PROGRAM

10 LUTEGO 2022 r.

  • 10:00 ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI
  • 10:10 prof. dr hab. Grzegorz Ostasz (Politechnika Rzeszowska)

„Ogniwo” zarys historii Podokręgu AK Rzeszów

  • 10:30 dr hab. Mariusz Krzysztofiński (IPN Rzeszów)

Duchowieństwo w strukturach Polskiego Państwa Podziemnego na Rzeszowszczyźnie

  • 10:50 dr Piotr Szopa (naczelnik OBUWiM IPN Rzeszów)

Wymiar sprawiedliwości Polskiego Państwa Podziemnego na terenie Podokręgu AK Rzeszów

  • 11:10 PRZERWA KAWOWA
  • 11:30 dr hab. Krzysztof Kaczmarski (naczelnik OBBH IPN Rzeszów)

Scalenie Narodowej Organizacji Wojskowej z Armią Krajową na Rzeszowszczyźnie

  • 11:50 dr Tomasz Bereza (IPN Rzeszów)

Zwalczanie struktur Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów w Podokręgu AK Rzeszów

  • 12:10 dr Dariusz Iwaneczko (dyrektor IPN Rzeszów)

Kompania „Narol” AK, struktura i najważniejsze akcje bojowe

  • 12:30 DYSKUSJA I ZAKOŃCZENIE OBRAD

 

11 LUTEGO 2022 r.

  • 10:00 Andrzej Romaniak (Muzeum Historyczne w Sanoku)

Z kart konspiracji na Ziemi Sanockiej (w 80. rocznicę powołania Armii Krajowej)

  • 10:20 dr Wojciech Hanus (IPN Rzeszów)

Zarys działalności AK na terenie przedwojennego powiatu lubaczowskiego

  • 10:40 dr Marcin Bukała (IPN Rzeszów)

Placówka Armii Krajowej Hyżne. Żołnierze, struktura i działalność

  • 11:00 PRZERWA KAWOWA
  • 11:20 dr Mirosław Surdej (IPN Rzeszów)

Wywiad Armii Krajowej w walce z niemiecką bronią V

  • 11:40 dr Piotr Chmielowiec (IPN Rzeszów)

Akcja „Burza” na terenie Obwodu AK Łańcut

  • 12:00 dr Paweł Fornal (IPN Rzeszów)

Uwolnienie żołnierzy AK z aresztu śledczego Urzędu Bezpieczeństwa w Brzozowie (13 grudnia 1944 r.)

  • 12:20 DYSKUSJA I ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Deklaracja dostępności Muzeum Historyczne w Sanoku

Muzeum Historyczne w Sanoku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Muzeum Historyczne w Sanoku.

  • • Data publikacji strony internetowej: 2012-10-19
  • • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2017-10-03

 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

nie ma napisów dla osób głuchych w części filmów

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • • Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-01
  • • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-01

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Joanna Przybyła.
  • • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • • Telefon: +48134641366

 

Każdy ma prawo:

  • • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

 

Żądanie musi zawierać:

  • • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor

 

"Nazwa organu odwoławczego" oświadcza, że każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek z ekspozycjami zamkowymi ma niewielkie bariery architektoniczne. Budynek z windą. Oznaczenia wizualne planu budynku.

Czytaj więcej...W zawiązku z 100-letnią rocznicą urodzin papieża Jana Pawła II Dyrektor Muzeum Historycznego w Sanoku zwraca się do mieszkańców Sanoka z prośbą o udostępnienie fotografii świętego Jana Pawła II z prywatnych zbiorów. Do przesyłanych fotografii prosimy dołączyć podstawowe informacje (czas, miejsce, autor) Fotografie prosimy nadsyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 15 kwietnia 2020 roku.

Z poważaniem

Dyrektor Muzeum Historycznego
w Sanoku
Jarosław Serafin

 

 

Informacje podstawowe

Godziny otwarcia:

od 16 kwietnia do 15 listopada
pon. 8:00 – 12:00
wt. 9:00 – 17:00
śr. 9:00 – 17:00
czw. 9:00 – 17:00
pt. 9:00 – 17:00
sob. 9:00 – 17:00
niedz. 9:00 – 17:00

 

od 16 listopada do 15 kwietnia
pon. 8:00 – 12:00
wt. 9:00 – 16:00
śr. 9:00 – 16:00
czw. 9:00 – 16:00
pt. 9:00 – 16:00
sob. 9:00 –15:00
niedz. 9:00 – 15:00

 

Bilety:

normalny – 28 zł
ulgowy – 18 zł
rodzinny 2+1 – 69 zł
rodzinny 2+2 – 84 zł
rodzinny 2+3 i więcej – 95 zł
Bilet na 1 wystawę czasową
(dla osób które nie zwiedzają ekspozycji stałych) – 5 zł
audioprzewodnik – 12 zł

tutaj instrukcja obsługi audioprzewodnika...
przewodnik w języku polskim – 80 zł
(1 przewodnik może oprowadzać grupę do 25 osób)
przewodnik w języku angielskim, francuskim lub niemieckim – 100 zł
(po wcześniejszym ustaleniu w kasie 
lub tel. + 48 13 46 306 09 wew. 35)

Rezerwacje przewodników (oprowadzanie indywidualne i grupowe) prosimy kierować na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kasa muzeum nie prowadzi sprzedaży biletów on-line.

 

W muzeum funkcjonuje winda i toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

 

JAK DO NAS DOJECHAĆ? GDZIE SPAĆ?...  Więcej o możliwościach dojazdu i zakwaterowania

 

© Muzeum Historyczne w Sanoku jest wyłącznym posiadaczem praw autorskich do dzieł Zdzisława Beksińskiego

Wydarzenia